Nyt se on sitten tullut luvattua aloittaa kuntoilu, lähinnä hölkkä, vai pitäisikö sanoa juoksu?

Olen ollut ns. "peruskunnossa" jo pidemmän aikaa, eli en ole liiemmin kuntoillut sitten 18v syntymäpäiväni jälkeen kun ajokortin sain. En kuitenkaan tunne olevani vielä täysin rappiollakaan. Ehkä nyt on hyvä viimeistään herätä todellisuuteen ja alkaa pitää omasta kehosta parempaa huolta. Muutama kilokin voisi siinä samalla kadota.

Ihan ensimmäiseksi olen metsästämässä sykemittaria, joka kuulostaa varmaan hullulta. Muuten en aio aluksi hankkia mitään ultra-hengittäviä asuja tms. varustetta. Lähinnä hankin sykemittarin siksi että voin seurata kunnon kehittymistä ja suoritukseni oikeaa tasoa. Tarkoituksena on että olisi joku vakiolenkki, esim. 5km jonka keskisykettä ja lenkin kestoa seuraisi. Näistä tiedoista voisi muodostaa graafin. Vakiolenkki juostaisiin esim. kerran viikossa tai kahdessa viikossa, miltä se nyt sitten alkaa tuntua. Muulloin lenkkejä jonkinlaisen ohjelman mukaan matkan pituutta ja vauhtia vaihdellen.

Tavoitteena on että ensi kesänä juoksen ensin 10km ja jos vielä intoa riittä, myöhemmin puolimaratoni.

Tällä hetkellä eniten motivaatiota syö ulkona paukkuva pakkanen. Eihän tuolla voi juosta jos mittari näyttää -27 C. Toisaalta, eipä ole vielä sitä sykemittariakaan, tosin ilman sitäkin pärjäisi. Tekosyitäkö? No, ei tuolla kyllä kävelylenkilläkään voi käydä. Onneksi kevät tulee pian.

Palaan tuonnempana...